Alla inlägg under juni 2008

Av Sara - 27 juni 2008 17:36

 vaknade imorse av att jag knappt kunde andas , jag har blivit en aning snorig under natten... jag har fått ögoninflamation också , kul ... eller inte !



resten av dan har vart ganska seg , men jag har bytt abonnemang. till kompis sms(:

förrut kostade mina sms 69 öre till alla. nu får jag 3000 fria varje månad (:

så om jdu har comviq , börja sms:a , haha


<3/ S


Av Sara - 26 juni 2008 21:13

Hej.

ska ni kolla på sräckfilmen ikväll på kanal 5 . dom har ju sån där skräckfilms dagar , på torsdagar (: jag ska kolla .

 idag är det scary movie 3.

ifall nån undrar börjar det kl. 21.55 :P

skojja.


<3/S

Av Sara - 26 juni 2008 20:35

Hej.

vad är en sommar utan  flipps flopps?

därför har jag köpt ett par.

jag har letat länge , men har äntligen hittat ett jätte fint par(:

jag köpte dom på Stadium. dom är rosa och svarta.

jag åkte inte in till stan för att köpa skor , jag skulle klippa mig , och det gjorde jag,det blev jätte fint (:

jag köpte också 2 par jeans.



så jag kommer nog inte att blogga på ett tag , ca. 2 veckor . jag kanske hittar nån data , emn jag kan inte lova nått...


<3/ S

Av Sara - 24 juni 2008 11:09

 Hej.

igår kom jag och P på att vi skulle försöka vara uppe i 24 timmar...

vi skrev upp en massa saker som man kunde göra för att hålla sig vaken och det började klockan 21.00

fram till 00.00 gick det ganska bra , men vid halv 2 blev  man lite trött.

vi gick ut och hoppade lite studsmatta så att vi fick upp energin.

när den var halv 5 blev det för mycket , haha , jag somnade.

P somnade inte först 2 timmar efter...

jag vaknade klockan 8 men somande i om igen typ 20 minuter senare.


så det gick inte så jätte bra att vara uppe 24 timmar. ( vi har faktiskt provat en gång tidigare , men denna gång gick lite bättre.)

nu har vi nyss ätit frukost och P liggen nästan helt däckad på golvet. hon sov mycket mindre än mig...

jag är inte så jätte trött nu , tror jag i alla fall...kanske blir senare. vem vet...?haha :P


vad ska ni göra idag då ?
jag ska nog inte göra så jätte mycket , ska nog bara vila (:


spa dagen i söndags var rolig , först hade vi på oss en ansiktsmask.

sen badade vi, efter det gick vi in för att basta , vi satt i bastun i typ 10 min sen smetade vi in nått grejs i håret som skulle göra det glansigare. vi satt med det i bastun ett tag , tvättade av det och gick och badade igen.

men på kvällen sen händde nått as konstigt.

vi satt i soffan alla 3 och så började telefonen pipa , eller inte pipa mer att man slog in nummer. P sprang och hämtade telefonen och på stod ett nummer , det läskiga var att det var en av våra...

E blev hur rädd som helst och mosade min hand.

vi satt där och försökte klura ut vad det var, vi kom inte på nått.

när vi skulle gå och lägga oss  var E nästan ännu räddare. men efter ett tag somnade vi.

 på morgonen efter satt vi  och pratade om det som hände , när P kom på att det är ett ljudpussel i en låda som börjar låta av sig själv.

vi satt ganska länge och undrade hur den kan låta , vi kom fram till att den låter när det blir mörkt...
konstigt?

ni tror min säkert inte men det är fullständigt sant! , haha


<3/ S

Av Sara - 22 juni 2008 17:55

Hej.

idag ska jag , P och E ha en spa dag . eller klockan är ganska mycket så det blir väll spa kväll...

jag och P har blandat ihop lite saker som vi ska ha i ansiktet , hoppas det går bra.(:

det finns även en grej för håret , haha.

ni väntar vi bara på att E ska komma  (:...


<3/ S

Av Sara - 21 juni 2008 21:39

Hej.

ni har ju redan hört om min " buss olycka" , men jag tog nästa buss till E(:

vi var hos henne ett tag men sen åkte vi till vårt sommarjobb.

pinsamma saker hände där , men orkar inte berätta :P.

när vi var klara tog vi en trip till P (:  E skulle hem och äta men jag stannade hos P .E ringde när hon hade ätit klart och vi kom fram til att vi skulle vara hemma hos E, så jag och P åkte dit och var med henne , det var skit kul (:vi skulle till mig med 19.00 busses , men jag verkar inte ha någn bra bussdag så vi satt i busskuren ett tag , men kollade om det gick en buss när vi tyckte att en var LITE försenad.det gick ingen kl. 7 men en kl.8  ( men ofta man väntar !) ¨så i började gå....vi hann en bit men blev hämtade av pappa p.g.a regnet:P när vi kom hem fixade vi en begravning till 2 marsvin. för ett tag sedan var vi och begravde dom ."/Må vila i frid Yrsa och Yvonne <3just nu sitter vi och gör nått test , får se hur det går... :P haha <3/ S

:D

Av Sara - 21 juni 2008 11:23

hej.

jag han inte skriva nått igår , kom hem typ 3.

vi åkte till Å klockan 5. vi åkte på ett liten spec. sätt.

kvart i 5 hör jag att det tutar utanför. jag öppnar dörren och ser att det är J på en fyrhjuling, bakom den är ett släp med björkris och kuddar, i den skulle vi åka till Å... hon bor ca. 4 km här ifrån.

det var lite pinsamt men väldigt kul.:P

när vi kom dit satt vi typ och pratade , sen åt vi.

typ vid ett halv 2 hade vi 5 kamp . mitt lag vann inte..."/

sen badade jag. det var jätte skönt för det var 30 grader i poolen men bara 15 i luften.Å och M skulle också bada men dom klev upp direct , dom tyckte det var för kallt, hur kan det vara för kallt i 30 grader ?

vi fick gå hem på natten så man var ganska pigg när man kom hem , men jag kunde somna ändå(:.


idag ska jag till E(:

jag gick till bussen som går 11.18

när jag har gått ca. 3/4 så upptäcker jag att mitt busskort inte längre är i min ficka.

jag får panik och börjar springa tillbaka. klockan är nu 11.12

jag hittar kortet i början av vägen , men det är nu försent att springa till tillbaka, den var 11.15

så därför måste jag vänta en hel timme innan nästa buss går, jobbigt ...?


<3/S

Av Sara - 20 juni 2008 14:32

ett test du bara måste prova...


1. du ser att en av dina bästa kompisar är väldigt ledsen , vad gör du ?

blå-du säger att allt kommer att ordna sig ochsätter sig brevid.

rosa-  du säger att man ska tänka på det som hr hänt och bara skratta åt det hela.

lila- du går bara förbi och försöker inte ens hjälpa...

grön-du håller en föreläsning om vad som händer om man är ledsen och hur glad DU är.

svart- "ta och skärp till dig" är det första och ända då säger.


2. en av dina kompisar ska köpa en tröja, du tycket att det är hur ful som helst men kompisen älskar det verkligen , säger du nått?


blå- du försöer att ge förslag på en annan tröja som kanske liknar den första tröjan lite.

rosa- du skrattar och hånar kompisen över hur ful tröjan var.

lila- du ljuger till att den är hur fin som helst och säger att du skulle köpt en likadan om du hade chansen.

grön- du försöker säga en lång mening med hur fina tröjon hon brukar köpa men att den där kanske inte är nått för henne.

svart- du säger : " FAN, vilken ful tröja! den där kan du inte köpa!"


3. du ser din BÄSTA kompis kille stå och strula med en annan tjej. vad gör du ?


blå- du går fram till killen efter och frågar vrf han gjorde så. om han har en bra anledning säger du att han får säga det själv.

rosa- du går till kompisen och säger som det är men börjar skratta när duser hur ledsen hon blir och säger att det såg roligt ut när han stod där...

lila- du gör inte ett skit!

grön- du säger ingenting till henne men ALLA andra av dina kompisar får självklart reda på det.

svart- du ringer henne på stört och säger att hon alltid har haft en dålig smak när det gäller killar och att hon ska dumpa honom direct.


4.du har ljugit för en kompis att du ska åka och hälsa på din "sjuka" mormor , när hon har frågat om du vill tälta, vad gör du när hon får reda på att du har ljugit!


blå- du förklarar att du inte gillade att tälta med henne förra gången , men att du gärna vill hitta på nått annat.

rosa- " du skulle ha sett din min när du fick reda på det, shit vad du blev arg ..." säger du och skrattar.

lila- du börjar gråta och har ingen aning om vad du ska säga.

grön- du försöker prata bort allt och frågar vad hon ska göra nästa helg.

svart-du säger rakt ut att du inte gillar att umgås med henne och säger upp eran vänskap!


5.du har ljugit om flera saker det senaste året, efter ett tag kommer du fram till att berätta som det är , hur börjar du din mening ?


blå- "asså det är en sak jag måste berätta..."

rosa- " HAHA, du måste bara hör det här!"

lila- "jag vet inte hur jag ska säga det här!" efetr dom orden bryter du ut i tårar.

grön- " lyssna noga" efter det rabblar du på... och slutar inte först du får svårt att andas.

svart" lyssna nu ! du kommer kanske bli arg , men det bryr jag mig inte om , lyssna bara !"


nu räknar du ihop vilken färg du har mest av...
flest:
blå-du är en avslappnd kompis
rosa- en clown
lila- väldigt blyg

grön- pratglad

svart- du ska bestämma allt, du är boss :P

Presentation

Omröstning

är du orolig för ditt betyg det här läsåret?
 ja
 nja..lite
 hur mycket som helst!
 vrf skulle jag vara det. jag vet att jag får MVG i alla ämnen.
 får inte betyg

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards